Ο καιρός στο χωριό μας

Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2021

Παναγιώτης Χρόνης: Συνέντευξη στο MAGAZINO POLIS

Αναδημοσίευση από MAGAZINO POLIS

«Άρχισα να παίζω μπουζούκι… βαθειά επηρεασμένος από την αναβίωση του ρεμπέτικου περίπου στις αρχές του’80»

Γεννήθηκα και έζησα τα πρώτα χρόνια της ζωή μου σ ένα μικρό χωριό του Πάρνωνα, την Καρίτσα Λακωνίας! Κάποια χρόνια, κυρίως της εφηβείας, τα οποία με διαμόρφωσαν, στο κοντινό Γεράκι.

Απ’ τα εικοσιένα μου όμως κατοικώ και δραστηριοποιούμαι στη Δράμα. Απ’ το ’86 θητεύω στο ρεμπέτικο και το λαϊκό τραγούδι. Παίζω τρίχορδο μπουζούκι και τραγουδάω. Γράφω τραγούδια, στίχους και μουσική, τα οποία παίζω στις εκάστοτε εμφανίσεις μου. Δισκογραφικά έχω δύο παρουσίες, τη μια με το συγκρότημα στο οποίο ανήκω, τους Γερόλυκους. Το 2006 κυκλοφόρησε το cd μας με τίτλο «Των Αποστόλων». Αφιέρωμα στους δύο μεγάλους δημιουργούς του ρεμπέτικου και του λαϊκού τραγουδιού, τον Απόστολο Χατζηχρήστο και τον Απόστολο Καλδάρα. Από την εταιρία «Καθρέφτης».

Το 2007, στο Κυπαρίσσι Λακωνίας, έγινε μια συναυλία-αφιέρωμα στο Σταύρο Τζουανάκο. Έλαβα μέρος τόσο στη συναυλία όσο και στο δίσκο που προέκυψε απ’ αυτή!

Με μέσον τη μουσική έχω κάνει τουλάχιστον 600 εμφανίσεις σε πανηγύρια και λοιπές πολιτιστικές εκδηλώσεις, κάποιες απ’ αυτές στο εξωτερικό. Φινλανδία, δύο φορές, Αίγυπτο, Τουρκία, αρκετές φορές, Ιταλία, δύο φορές, Βουλγαρία πολλές, Ρουμανία, και Αυστραλία όπου έμεινα έξι μήνες

Ποιά είναι η πρώτη σας Μουσική ανάμνηση;

Τα πρώτα μου μουσικά ακούσματα ήταν από ένα γραμμόφωνο που είχαμε στο σπίτι, και από τα πανηγύρια του χωριού μου, που έπαιζαν κυρίως δημοτικά, αλλά και λαϊκά τραγούδια! Και το θεωρώ μεγάλο σχολείο, αφού απ’ αυτά αγάπησα τη μουσική.


Με ποιόν Μουσικό θα θέλατε να βρεθείτε επί σκηνής;

Αν θα διάλεγα έναν, θα αδικούσα κάποιους άλλους πολύ αγαπημένους μου. Πάμε λοιπόν: απ’ το δημοτικό τραγούδι, το Γιώργο Παπασιδέρη, το Μήτσο Αραπάκη, (αυτός συνυπήρξε και στο ρεμπέτικο), τη Γεωργία Μηττάκη, τη Σοφία Κολλητήρη και τον Τάκη Καρναβά! Από κλαρινίστες τον Κώστα Γιαούζο, το Νίκο Καρακώστα και το Γιώργο Ανεστόπουλο. Απ’ τα ρεμπέτικα που είναι και ο χώρος μου, τον Αντώνη Διαμαντίδη, πιο γνωστό ως Νταλγκά, τον Κώστα Ρούκουνα, το Γιώργο Κάβουρα, το Στράτο Παγιουτζή, τον Πρόδρομο Τσαουσάκη, φυσικά τον ανυπέρβλητο Στέλιο Καζαντζίδη, τον σχεδόν ισάξιο του Γρηγόρη Μπιθικώτση, το Γιώργο Νταλάρα. Από γυναίκες Ρόζα Εσκενάζυ, Ρίτα Αμπατζή, Μαρίκα Πολίτισσα, Σωτηρία Μπέλλου, Στέλλα Χάσκηλ, Μαρίκα Νίνου, Καίτη Γκρέυ, Πόλυ Πάνου, Γιώτα Λύδια, Βίκυ Μοσχολιού, Χαρούλα Αλεξίου! Απ’ όσους αναφέρω, έστω για δύο βραδιές έχω βρεθεί στο ίδιο πάλκο με το Γρηγόρη Μπιθικώτση και με την Καίτη Γκρέυ. Από συνθέτες, με το Σκαρβέλη, τον πατριάρχη του ρεμπέτικου Μάρκο Βαμβακάρη, τον Απόστολο Χατζηχρήστο, τον Καλδάρα (ο πλέον αγαπημένος μου), το Τζουανάκο, αλλά και νεώτερους, Κουγιουμτζή, Λοΐζο, Σπανό, Μούτση. Επίσης μου αρέσει πολύ ο Περίδης!



Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές;

Άρχισα να παίζω μπουζούκι λίγο μεγάλος, στα 27 μου! Βαθειά επηρεασμένος από την αναβίωση του ρεμπέτικου περίπου στις αρχές του’80. Χομπίστας, αλλά σε τρία χρόνια από τότε έκανα ένα μαγαζί ,το ιστορικό «Ρεμπέτικο στη Δράμα» και πλέον το χόμπι έγινε επάγγελμα. Κράτησε 25 χρόνια, με σημαντική καλλιτεχνική επιτυχία, αλλά πλέον δεν υπάρχει, από το 2011. Οι λόγοι δύο ... η κρίση αλλά κυρίως ο θάνατος της αγαπημένης μου συζύγου, που ήταν η ψυχή του μαγαζιού ... και τραγουδούσε μαζί μου ... στο δίσκο που κάναμε με το συγκρότημα στο οποίο ανήκω, τους Γερόλυκους, συμμετέχει κάνοντας μου φωνητικά, σε τρία τραγούδια. Είχε ρεμπέτικη φωνή η Μαριάνθη μου ...


Σας «τρομάζει» η επιτυχία ή η αποτυχία;

Ούτε η επιτυχία με τρομάζει, ούτε η αποτυχία ... κατά καιρούς τα έχω βιώσει και τα δύο ... καμιά φορά είναι συγκυρία κάποιων καταστάσεων που δεν ξέρεις αν έκανες τη σωστή η τη λάθος κίνηση! Το αποτέλεσμα τη χαρακτηρίζει .... προσωπικά, έκανα δύο λάθη ... σημαντικά όμως ... δεν τόλμησα όταν έπρεπε ν' αφήσω την επαρχία και να πάω στην Αθήνα και το δεύτερο και μεγαλύτερο δεν έκανα τις σωστές κινήσεις μέντα τραγούδια που έχω γράψει ... περίπου 120, σε στίχους και μουσική δικά μου ... όταν αποφάσισα να ενεργοποιηθώ σ’ αυτόν τον τομέα, ήταν πλέον αργά … η δισκογραφία δεν υφίσταται πλέον ...



Ποιά είναι η άποψή σας για τα μουσικά τηλεοπτικά talent show;

Δεν τα πολυβλέπω και δεν έχω ολοκληρωμένη άποψη ... δε μου αρέσει όμως ο τρόπος που τα παρουσιάζουν, αλλά κυρίως ο τρόπος που χρησιμοποιούν τα παιδιά ... ένα άλλο στενάχωρο είναι η αισθητική των κριτών … αλλά και καλλιτεχνική τους αξία ... από κάποιες φορές που έτυχε να δω, κάποιοι από τους διαγωνιζόμενους είναι καλύτεροι απ’ αυτούς που τους κρίνουν … και μάλιστα με περισσή αυστηρότητα … γενικά είμαι αρνητικά διακείμενος … εγώ έχω μείνει στο «να η ευκαιρία».



Μια συνεργασία που ονειρεύεστε;

Θα ήθελα πολύ να συνεργαστώ (δισκογραφικά) με τον καλύτερο Έλληνα τραγουδιστή! Τον Παναγιώτη Λάλεζα! Α, και με το Νίκο Τατασόπουλο, που τον κατατάσσω στην κορυφαία τριάδα των τρίχορδων μπουζουξήδων!

Υπάρχουν μάνατζερ στην Ελλάδα που μπορούν να βοηθήσουν την πορεία ενός μουσικού;

Υπήρχαν παλιότερα οι παραγωγοί των εταιριών, που είχαν προσφέρει πάρα πολλά στο Ελληνικό τραγούδι ... υπάρχουν ενδεχομένως και σήμερα κάποιοι, αλλά αν κρίνουμε από την ανυπαρξία του τραγουδιού, δε βλέπω να έχουν προσφέρει κάτι ... αντίθετα, έχουν γεμίσει τον κόσμο με υποπροϊόντα, με σκύβαλα ...  φταίνε λοιπόν σε μεγάλο βαθμό για την κακοποίηση της Αγίας τέχνης, της μουσικής!



Ποιά είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;

Μετά από 35 χρόνια στα πάλκα και με τον τρόπο που παράγεται – αναπαράγεται η μουσική, δεν έχω πολλά περιθώρια να κάνω μεγαλεπήβολα σχέδια ... να χω την υγεία μου, να συνεχίσω να είμαι ενεργός, να ηχογραφήσω τα τραγούδια μου, να τα βλέπουν και να τ ακούν οι φίλοι απ’ το διαδίκτυο, α, και να ζήσω μερικά χρόνια να προλάβω να δω τον εγγονό μου μουσικό! Μπορεί να είναι μόλις τριών χρόνων, αλλά φαίνεται ότι έχει ταλέντο και αγάπη για τη μουσική!

Δεν υπάρχουν σχόλια: